DOWN WITH SMOKING!

152292-29

Alla som röker är bara en stor tönt! & dessutom stinker dem (luktar). Jag kan inte andas i närheten av en rökare & min näsa fungerar lika bra mot det som en blodhunds. Har ni märkt att alla ungdomar som röker måste spåtta efter typ varje drag? Det kan inte vara nyttigt, det vet alla. En sigg förkortar livslängden med cirka 5 minuter.

Nu till lite roligare snack. Nästa vecka ska jag se Eragon på bio tror jag eftersom jag nästan har läst ut hela boken. Det är mycket roligare att läsa boken innan filmen, det gör jag typ alltid & man ser filmen i helt andra ögon. Man får liksom en bekräftelse om hur karaktärerna ser ut & låter. Men någon som också är mycket bättre på bok är att man får reda på hur personerna tänker & man förstår filmen eftersom dem som gör den ofta tappar eller glömmer bort en del fakta som kan vara nödvändlig för att man ska finna den röda tråden. Ett bra exempel på det är Harry Potter & Fången från Azkaban. Det framträder inte alls i filmen att det är Sirius som är Tramptass, Remus som är Måntand, James Potter som är Tagghorn & att Pettigrew är slingersvans. Det försöker dem få tittarna att tänka ut själva även om jag inte har träffat på någon som lyckats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback