Compare

Compare
Jag hatar en av mina gamla vanor, att jämföra mig med andra. Det är inget jag vill göra men jag gör det ändå. Jag tänker hela tiden "jämför inte" men jag gör det i alla fall. Men det kanske är för att jag är tävlings inriktad & gillar att vinna så jag tävlar med andra om det så är i betyg till fotbollsplanen eller matkön! Det är ytterst irriterande men man kan inte hjälpa hur man är. Men alla i klassen, ni måste lova att inte tappa kontakten med resten av oss annars kommer världen att gå under XD!

Vet ni hur svårt de är för en tävlinginriktad person att vara kompis med "Einstaietts"? Man kommer aldrig förbi! Hur mycket jag än försöker så kommer jag alltid långt efter & det gör mig galen. De pluggar ju knabbt för tusan! Dem förtjänar det inte!

Kommentarer
Postat av: Jojo

Jag vet hur du känner, jag e typ ig-barnet i jämförelse me er andra :P Du e ju oxå typ ett av mvg-barnen så du ska inte säga(okej du skriver men iaf XD) så mkt :P

Postat av: Michel

Att jämföra sig i "den här åldern" är omöjligt^^ Det är liksom nu som man bestämmer sin framtid och hur man vill vara i framtiden..ibland och ibland inte är det skönt att kolla på en annan och titta hur han/hon gör om man själv har problem(pratar mest om mig själv, säger inte att du gör det). Men sen senare när man blir lite äldre så kommer det säkert att avta=). Men jag är inte nån 80 årig gubbe som vet allt, säger bara vad jag tror.

2007-04-23 @ 17:45:50
Postat av: jakkstjärt

Att jämföra är mänskligt och samtidigt nyttigt(?).
Kan egga en att spetsa sina talanger.

2007-04-24 @ 23:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback