Suicide jumping

trav snet fram
Gabby är en pain in the as XDskulle hoppa de där miniatyr hindret som syns i hörnet, och jag va tvungen att driva, rama in & bromsa på samma gång för att hon överhuvudtaget skulle hoppa. Hon är ganska tjock men är pigg, åtminstonde då hon märker att de är hoppning eller uteritt. När de är dressyr så blir hon jätteslö. Som ni ser så är hon egentligen lite för stor för mig men jag har ridit så stora hästar innan som har varit starka så jag kan ju hantera henne hyffsat, men de är ju ingen valsen direkt. Valsen va 1,54 m i mkh (mankhöjd=där halsen & ryggen går samman) & Gabby är 1,65 m. Det är liksom lite skillnad men hon tar typ lika korta steg som valsen så de känns som att man skulle rida en mkt mindre häst. Sara, du kommer inte förmodligen inte hinna läsa de här, men de skulle va kul om du ville komma med ut nån gång & pröva att riden henne lite på banan elr nått. Du kan ju pröva ett hinder om du vågar. Skule nämligen aldrig våga slänga upp min mamma på den här hästen. Mamma är alldeles för feg & okunnig för att ha en chans att kontrollera henne =P

Ursäkta mina breda händer men hon är bara så stel. Skulle fått värsta uppläxningen om någon ridlärare skulle ha sett mig. Jaja, får se va Camilla säger på hopplektionen imorron. Ska köpa ett par läderstövlar av henne så jag ska väl försöka rida i dem. Har inte ridit i stövla sedan jag va 8 år typ, & har aldrig ridit i läderstövlar. Men jag har velat haft de jätte länge så de borde nog gå bra. Bara jag inte går för mkt i dem för då får vem som helst skavsår.

galoppgalopp   travbroms!  närmare travrida lätt
Ville egentligen ha en bild när jag är över hindret, men mamma lykades inte ta de så ni får nöja er med dressyrbilder

Kommentarer
Postat av: Jojo

Det heter pain in the ass :P o för övrigt förstår jag ingenting :P av snacket :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback