Goblet

152292-62

Man klara sig bäst själv. Att kämpa själv gör dig starkare, det som inte dödar dig gör dig starkare. Om man är ensam finns det inget som kan såra dig eftersom du inte har något att förlora, förutom dig själv. Hur vet man när man förlorat sig själv? Jag är rädd för förändringar eftersom det kan förändra mig & jag vill vara den jag är. Jag har redan blivit tillräckligt formad av omgivningen för att inte vilja bli det fler gånger, det gör ont. Det är som jag var en lerfigur som fortfarande var fuktig & formbar, men efter ett antal gånger så bestämmer jag mig för att hoppa in i ugnen & hårdna till en oformbar staty. Jag föraktar barn för deras tomhet & förmåga att ta åt sig allt som världen fyller dem med. Barn är tomma bägare som kan fyllas med vad som helst som omgivningen väljer. Men nu har jag fått nog. Min bägare är full. Min figur har hårdnat. Jag tänker inte förändra mig för någon längre. För er som inte känner mig, så är jag en otroligt envis person & om jag har bestämt mig så är det så det ska vara. End of storie.

152292-63

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback