It burns >.<


Song: It´s the fear Group: Within temptation

Läste ut harry potter igår =). Deffenitift en av de abolut bästa böcker jag någonsin har läst (inkluderar svenska) men jag ska nog inte berätta något om den för då måste jag sova med ett öga öppet. Vissa människor vill inte veta hur en bok slutar innan de har läst den XD Konstiga människor. Min brorsa har försökt f¨mig att börja läsa Den älste igen men än så länge pallar jag inte. Jag har läst ungefär halva men sedan blev de för mkt skola skulle jag tro & sedan hittade jag andra bra böcker så då blev de att jag glömde bort den.

Provridningen i tisdags gick bra men jag vet inte hur bra jag kommer klara av att kontrollera henne utanför banan. När jag arbetar henne så blir hon seg för att slippa arbete men i skogen är de annorlunda, jag kan inte rida henne lika noggrant vilket gör att jag kommer ha problem att hålla henne. Hon är ganska stor & då hon vil hem är de svårt att säga annat. Har tagit korta skritturer de här två gångerna jag har ridit henne & hon blir som en studsboll i en trappa. Jag kom på ett litet trick att lugna ner henne men jag vet inte hur de kommer bli när jag ska försöka galoppera ute. På banan går hon som en grandprihäst (önskar jag hunnit ta kort, kanske blir senare) & om man värmer upp ordentligt så lyder hon allt i skritt & trav men hon har lite svårt att gå från halt till galopp vs. Det blir alltid några travsteg däremellan men om ett tag kanske jag klarar de. Men jag vet inte om jag kommer klara av henne. Nina (ägaren av stallet men inte över hästen) sa att hon är lite speciell men Maria som äger Gabby (hästen) säger att man bara inte ska låta henne få upp en för hög hastighet, Något jag verkligen vill testa är att hoppa med henne, hon ska visst behöva lite övertalning för de men om man gör de så kan hon hoppa minst 1,20 m. Jag älskar att hoppa så jag får väl se hur de blir. Dessutom hatar jag hennes sadel >.< den gör skit ont, gör fortfarande XD. Man behöver inte vara kille för att den ska få en att vilja bita sig i tungan.  

Människor, ni måste komma hem nu! Måste alla ha ett liv? XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback