broken

broken

Fick min skötarlicens idag (en inplastad pappersbit XD) även om det kändes som ett löjligt prov. Jag kan förstå att en tio åring har problem med det men annars skulle det vara löjligt. Fick rida Valsen igen (jag hade henne idag så jag var tvungen att åka ut dit direkt efter grimsta) första gången på några månader kunde jag få på sadeln XD. Hon var en riktig galning att rida på också. Hon ville inte stå still & då hon kom på att vi var på väg hem så började hon småtrava. Då jag var tvungen att göra halt så försökte hon backa men då jag inte lät henne göra det så studsade hon med frambenen (stegrade sig). Det var skitkul XD! Jag älskar lite galna hästar, det blir lite variation. Men man måste kunna få stopp på dem, det är mitt enda vilkor. Valsen är så gullig då hon är endra pigg eller orolig. Hon blir liksom rädd för allt & vill sticka iväg. Men hon lyssnar fortfarande så hon är inte omöjlig.

The foul without a name.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback