Flying

NarutocrewOkey lite dålig bild men den visar iaf hur dem ser ut (ungefär).

Har faktiskt ingen idee om vad jag skriva, jag har bara tråkigt. Ska till Grimsta senare på teori men de är bara så himla tråkigt att man somnar. Vi sitter bara i teori salen & babblar om de olika hjälperna. Det finns liksom hur många som helst som är helt onödiga att veta namnet på. Tex sidoförande skänkel. ställande tygeltag, mothållande skänkel & reglerande tygeltag. Finns många fler men ni kommer inte vilja fortsätta läsa om jag börjar rabbla.
Nu har jag bränt ner all min musik jag haft på datorn på cd för att inte förlora dem då vi installerar vår nya dator (ska bli så skönt, den här tröga saken har hängt med i 8 år nu).

Men vad ska jag snacka om XD. Jag har brist på ideer. Måste medge att det händer ganska ofta nuförtiden. Jag kan snacka om min jobbiga privatlektion igår. Hade dressyrlektion för Camilla (Valsens ägare) & det är första gången som jag har sluppit ha matingal på henne under lektion. Men jag hade varken sporrar elr spö så det var otroligt jobbigt (det är det visserligen alltid) särskillt nu när hon är brunstig igen & blir sådär slö. Tog Typ tio minuter att få igång henne & då var jag tvungen att kämpa för allt jag var värd. Mamma tog några foton men hon missade galoppen så jag har bara bilder på nån trav men mest skritt & nån halt. Hon är så fin den där hästen, jag kan inte rida henne lika fint som tex Camilla kan men jag kan rida henne så att hon skulle kunna gå typ en LB. Eller LC lite svårt att avgöra själv med tanke på mina tävlingsnerver så går det ju inte XD. Jag klarar inte att tävla, det känns som om jag ska spy. Not nice. Om jag måste så ska det vara hoppning men eftersom vi inte tränar det så mycket på ridskolan så får jag nöja mig med lektionerna på Valsen. Ska förmodligen ha hopplektion på lördag nästa helg. Får se hur högt Camilla tvingar mig att hoppa den här gången. Sist var det närmare en meter. PÅ ridskolan får vi hoppa ett kryss (eller en sax om man ska vara petig) på trettio centimeter. Hästarn ahoppar ju inte ens då ju! Vad lär man sig på att bara rida an en pinnhög & bromsa hela tiden? Det ända lärana säger åt oss att göra är att bromsa tills det känns som om vi står still på stället & travar. Det är precis tvärt om vad Camilla säger, där får du driva på tills du spyr. Men det kan vara för att Valsen inte hoppar om hon inte är igång & saknar drivning. Hon tvärstannar nämligen då, ni ska vara vet hur många gånger jag har varit en hårsmån från att flyga rakt in i hindret. Men som tur vad heter jag inte Desire & inte har nån balans. Jag lärde mig det den hårda vägen. Har redan flygit in i hinder några gånger & det känns inte så roligt. 

Am I that stupid? I just consider myself special =P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback