tomgirl

tomgirl(ta bort cigarett, kan inte stava det)
 Jag har alltid varit en tomboy. Varför vet jag inte men jag kan inte tänka mig själv i varken rosa eller i en kjol (även om jag har haft en några gånger). Jag har alltid gilat killkläder. De behöver inte ha djupa urringningar eller tajta saker. De kan bara ha det dem tycker är skönt. Men det har liksom blivit en tradition att tjejer ska visa upp sina kroppar. Jag gillar det inte. Jag vill inte bli dömd på hur mycket hud jag visar. Det är bara billigt. Det kan också vara för att jag inte gillar min egen kropp. Den gör mig galen så det passar ganska bra att klä sig i stora sköna plagg. Dessutom så känner jag mig mer självsäker i det, man får en tuffare utsida. Jag har 50% killar & 50% tjejer i mon släkt (det är exakt så) & jag har alltid gått lika bra ihop med båda sidorna men jag var alltid den som brottades med mina småkusiner i soffan. Jag kom på nu att anledningen till att jag aldrig vande mig vid kjol då jag var liten som alla andra var för att jag alltid for omkring i träd, klätterställningar mm. Då är det inte så praktiskt med kjol.

Why should it be such a big difference between girl and boy clothes?

Kommentarer
Postat av: jojo

Joina klubben :P Jag hade nästan aldrig kjol elr klänningen när jag var liten. Hur ska man lixom kunna göra saker i en klänning då man e liten? Det slutar ju med att man hänger dinglade i en klätterställning för att kjolen fastnat i en spik elr nåt. XD Jag måste berätta en sak sen XD Fast den tänker jag inte berätta här det e för pinsamt XD

2007-05-30 @ 08:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback