Roligt

Det var så jävla kul igår XD Vi flummade hela bilden & lunchen & kom på fylle/drog namn till varandra, det vill säga till alla utom mig XD Jag hette Nykterist >.< There´s a laughter! Men vi garva typ hela tiden vilket gjorde det otroligt svårt att måla med akrylfärger, man fick lyfta på penseln varje gång man tänkte skratta. annars går det som för Miranda som tappade sin pensel på sin kubism två gånger & va tvungen att blanda ihop den jobbiga färgen igen. Akrylfärger försvinner nämligen inte dessutom fanns det bara 6-7 färger så man fick blanda nyanser själv. De va kul. Så här blev min:
 den blev lite ljus pga blixten men annars så blev den ganska bra. Observera att den inte ska vara för realistisk, man ska kunna se vilken person det är men man skulle anända färger som speglade ens personlighet. Barro gjorde sin helt grön i olika nyanser. Min har svarta & röda nyanser, mest. Det är jätte jobbigt att blanda, när det man har gjort är slut så måste man försöka hitta den igen eller en helt ny till nästa fält.

Ridningen va jätte kul. Vi hoppade inte som vi skulle ha gjort så jag fick rida Nikki. Vi gjorde så att bara halva gruppen fick rida så skulle andra halvan hjälpa ridläraren att se våra fel. Man fick mycket bättre plats även om vår grupp suger på fördelning. Nikki va fin men jag har aldrig fått sitta ner i hennes trav som vi fick göra igår & det va en av de svåraste traver jag någonsin har känt! Fannys va värre eftersom den saknade rythm men Nikki tar så stora steg att man nästan studsar av mellan stegen. Enligt Sara satt jag ner bäst i hela gruppen men de är bara för att jag har övat så jäkla mycket barbacka på Valsen. De andra har inte ridigt barbacka på en stor häst någonsin skulle jag tro. Det är en helt annan sak. Plus att Nikki lade hela sin vikt i mina händer när jag satt ner så jag va tvungen att dra upp hennes huvud. Ett råd när man sitter ner är att luta sig bakåt, det kommer kännas som att man sitter helkonstigt även fast man inte gör det. Luta er bakåt & tryck ner hälarna annars tappar ni stigbyglarna även om ni lyckas hitta hästens takt. Men nästa vecka så ska vi som red igår sitta & bedömma. Jag ska minsann hitta alla deras fel Bwahahaha! X)

Kommentarer
Postat av: jojo

Hahaha du har ju ingen näsa på bilden, men den va fiin ändå ;D Vi måste ses nån gång nu, det e ju tusen år sen sist :´(
Bamsekramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback