Slow down

b
Har fått tillbaka min manga mani igen. Har inte haft det där suget på ett tag förrän nu igen. Det har väl varit för att jag har haft lite tid & bristen på nya bra serier. Jag vill till sf bokhandeln snart om någon är intresserad att följa med. Jag vill köpa några böcker som jag vet är bra + att jag vill köpa lite manga saker, får se om pengarna räcker.

Har gått tillbaka till att försöka att inte äta något godis, chips & läsk. Jag vet att de låter fånigt men under det senaste året så har jag käkat alldeles för mkt av de & inte tränat så mkt som jag skulle behöva. Jag äter typ onyttigheter varje dag & de börjar märkas nu. Jag skulle önska att jag hade mer pengar & tid så att jag skulle kunna rida & ha tid med lite mer konditions krävande saker. Ridning är skitjobbigt bara så alla vet, man sitter inte bara där så de är väldigt mkt fysiskt men jag vill bara ha mer de är det som är problemet. Skulle egentligen behöva börja på kick boxning igen men jag har ingen att börja med & dessutom kanske de kan vara bra med något nytt. Men min kropp klarar inte så mkt så de är svårt. Mina handleder, hälar & knän har blivit sämre så de är nog svårt att hitta en sport som passar. Jag vill ju inte gå hos en sjukgymnast direkt XD. Om ni kommer på något kan ni väl säga det i nån komenar eller ngt.

Slow Dance
Have you ever watched the kids On a merry-go-round?
Or listened to the rain Slapping on the ground?
Ever followed a butterfly´s erratic flight?
Or gazed at the sun into the fading night?
You´d better slow down. Don´t dance som fast. Time is short the music won´t last.

Do you run trough each day On the fly?
When you ask How are you?
Do you hear the reply?
When the day is done Do you lie in your bed?
With the next hundred chorse Running trough your head?
You´d better slow down. Don´t dance so fast. Time is short. The music won´t last.

Ever told your child, We´ll do it tomorrow?
And in your haste, Not see his sorrow?
Ever lost touch, Let a good friendship die?
Because you never had time To call and say 'Hi'?
You´d better slow down. Don´t dance so fast. Time is short. The music won´t last.

When you run so fast to get somewhere.
You miss half the fun of getting there.
When you worry and hurry trough your day,
It´s lika an unopened gift.. trown away.
Life´s not a race. Do teke it slower.
Hear the music. Before the song i over.

Den här dikten är skriven av en kvinna i USA som ligger på dödsbädden pga cancer. Jag älskar vekligen den här dikten, man får rysningar av den.

Kommentarer
Postat av: Elliiiii

Haha, gissa vem som äter godis dagarna i ända också? xD Jag har utvecklat något sorts beroende tror jag ;)

2007-09-30 @ 19:18:46
Postat av: Elliiiii

Inte bara godis btw, alla sorter av onyttigheter xP

2007-09-30 @ 19:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback