Supernatural & tävlingsnerver

Hade Supernatural natt hos Malin inatt & det va roligt. Va astrött men man orkade kolla en hel del ändå. Blev dock bara ungefär en halv säsong eftersom det blev lite enformigt. När vi skulle sova så hittade vi på någon konstig möblering där jag sov till vänster, Joss i mitten, Madde till höger & Malin på en privat säng vid våra fötter. Tycker lite synd om Joss eftersom jag & Madde tydligen inte kunde ligga stilla i sömnen utan mosade henne hela tiden XD Kunde inte vara lätt att sova då. Det blev bara  max 3 timmars sömn eftersom vi gick & lade oss vid 5 & skulle upp halv 9 -_-' Är lite död nu med andra ord.

Kanske skulle kunna spela sjuk på julafton & slippa åka till människor jag hatar. Ni tycker säkert att jag är en bortskämd klagounge som inte tycker om julen men inget bra har någonsin hänt mig under julen. Bara en massa mentala sår som inte riktigt vill läka i katalysatorns närhet. Är det inte meningen att man ska fira jul med de man älskar?

Vet ej fan vad jag sysslar med. Ska för tusan tävla nästa vecka, HUR I HELVETTE HÄNDE DET?! I ena sekunden så diskuterar jag häst till min hoppkurs eftersom den hästen dem gav mig inte direkt samtycker med mig när jag är på marken. Man måste vara snäll & tålmodig & det kan jag inte vara med en sån åsna! Han är som en stor babis som man måste muta för att överhuvudtaget kunna ta tag i grimman på! Den häst som jag brukar hoppa på har varit halt ett tag nu så det går ju inte heller (Wille, om ni kommer ihåg). Så det står nästan mella Chanel (igen) & den nya hästen Peppe som kom i torsdags. Är ganska nyfiken på den här Peppe pållen, han va med på vår lektion även om jag red på Viriato som vanligt & han verkade fin förrutom att han har problem med galoppfattningar. Vilket kan bli ett problem om jag ska tävla honom i dressyrprogrammet oxå >.<
Viriato har varit en pain in the ass ett tag nu & Annie tror att det är tränings/växtvärk & det kanske stämmer men det gör det inte mindre jobbigt för mig. Får jobba som en oxe för att bara få fram honom lite & när han lyssnar lite på det så måste man jobba ännu hårdare för att få honom att kröka på halsen & inte springa på som en drommedar (sp?). Han ska få lite ledigt nu som tur är nu under julen & så kanske han är piggare till nästa termin. 

God, fucking, jul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback