Hinderbyggning!!!


Bilden är egentligen på Jissa i vårt stall men Chanell är som en dubbelgångare i större format... bara så ni får en bild av hur hon ser ut =) (PS, de är inte jag som rider)

Som ni som läser min bilddagbok vet, så har mitt stall en terränghoppning nästnästa helg & imorse började vi bygga på den. Vi möttes halv 10 utanför ponnystallet & gick bort till paddocken där vi gick igenom allt. Sedan så delades vi in i grupper (varje grupp hade en äldre tonårings ledare, vilket jag va, & en massa små XD) & gav oss ut i skogen för att hitta de största stammarna & grenarna som låg på marken. Va ganska lugnt i början men sen så blev vi som va äldre tvungna att skapa en egen grupp för att kunna rubba de största träden som Åsa (ridläraren som lekte med motorsågen XD) hade delat in i 3 meter långa bitar. & jag skojar inte, vi va 10 pers (alla längre än 1,60 & tyngre än 50) som behövdes för att kunna lyfta upp de där träden & bära dem tillbaka till stigen igen >.<
Vi samlade säkert över 120 stora & korta (flest stora) grenar som vi sedan gjorde några prototyper med på vår galoppbana. Vi ska ha dem längs hela ridslingan senare men risken är att om vi lägger dem där så kommer någon att förstöra dem. Mina armar är slut men jag hade det roligt ändå, vårt stall har fler roliga människor än jag trodde ^-^ 
Att hoppa på Chanell är nog en ganska rejäl chansning har jag listat ut men på ett eller annat sätt så ska jag få stopp på henne efter rundan. För att vara 16 år så betér hon sig som ett unghästs fullblod... men det är väl därför jag gillar henne.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback