As others saw - I could not bring...



Fick hoppa Tieke för första gången igår & fan va kul de va. Hon va ungefär lika het som Vetra så de va inga större problem förrutom de att ingen av mina hästar kan korta sina steg vilket gör avstånden jobbiga -_-' Det kändes kul att få hoppa en lite större häst eftersom jag i vanliga fall hoppar den minsta i gruppen XD

Har storhandlat idag & de va ganska mycket folk där men de va en kille som va så jävla snygg där... med sin flickvän såklart  >.< Så snopet att alla snygga killar redan är tagna.
Jag & mamma typ fyllde en hel vagn med mat, fråga mig inte hur vi lyckades med det för jag stod & kollade efter den där killen hela tiden XD Men iaf så lämnade vi affären med typ 5 stycken proppfulla kassar. Nu sitter jag bara här & har tråkigt medan jag lyssnar lite på musik & läser några noveller. Jag behöver verkligen skaffa mig ett liv...

Alone
by Edgar Allan Poe

From childhood's hour I have not been
As others were - I have not seen
As others saw - I could not bring
My passions from a common spring -
From the same source I have not taken
My sorrow - I could not awaken
My heart to joy at the same tone -
And all I lov'd - I lov'd alone -
Then - in my childhood - in the dawn
Of a most stormy life - was drawn
From ev'ry depth of good and ill
The mystery which binds me still -
From the torrent, or the fountain -
From the red cliff of the mountain -
From the sun that 'round me roll'd
In its autumn tint of gold -
From the lightning in the sky
As it pass'd me flying by -
From the thunder, and the storm -
And the cloud that took the form
(When the rest of Heaven was blue)
Of a demon in my view -


Alone är min favorit dikt av alla jag någonsin har läst tror jag. Läste den för första gången i en bok i sjuan & så har jag varit fast på den sen dess. Tänk inte för mycket på vad allt betyder utan bara försök att hitta flödet i den så kommer ni nog oxå att gilla den =D


Kommentarer
Postat av: LoL

Du har ett liv :D! Ååå, söt frieser <3!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback