High on the watchtower, keeping the peace, whatever that means.



Har precis läst en av de bästa serierna jag någonsin har sett.  Den har inget namn men den första boken heter "I morgon när kriget kom" & serien består av 7 delar. Den handlar om ett gäng undommar som bildar en gerillagrupp när ett krig bryter ut i deras land. En gerillagrupp är en sådan som saboterar & förstör för fienden & de här ungdomarna är suveräna på det! Det kanske låter lite tråkigt (de tyckte jag först & de va därför de tog så många år för människor att övertala mig att läsa dem eftersom jag i vanliga fall inte gillar den genren) men de har en sådan ärlig & skön humor att man sugs med i deras historia. Man känner deras rädsla & ilska som att de vore ens egen & jag höll på att få damp några gånger på en av motspelarna. Det är så man känner igen en bra bok; när man blir arg på karaktärer & inte på sättet boken är skriven.

Än så länge har jag läst... *räknar*... 14 böcker i sommar & har köpt några till som jag tänkte läsa när jag åker till Rom nästa vecka. Jag läser alltid jättemycket när jag är borta, man kommer liksom till ro + att de inte finns några bra saker på tv XP När skolan börjar får de ju komma i andra hand så man får försöka kompencera under sommaren.

Sara, du får komma hem snart! Jag har tråkigt utan dig! TT_TT

Kommentarer
Postat av: Sarah

I LOVE THAT SERIES!!

I have the firt book here, and nadja (if she ever does..) is going to send the others <3 hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback