Go Slytherin!



Som många vet så åker jag till England nästa vecka & är borta i 3 veckor så jag håller på & försöker bli av med min amerikanska så mycket jag kan & finns det nått bättre sätt att göra det på än att läsa Harry Potter på orginal språk? Eftersom "Harry Potter and the Deadly Hollows" är min favorit så är det den jag börjat på. Köpte den på utgivningsdagen & läste ut den på två dagar då tror jag men den här gången tar jag det lugnare. Har läst den på svenska två gånger också men det hjälper ju mig inte i england. Älskar riktig engelska, det låter så härligt på nått vis, men jag kan inte härma det för fem öre. Jag kan förstå det men när jag skriver, väljer ord & pratar så är det amerikanska som kommer ut. Sara (min bästis som jag åker med) är däremot mer engelsk men hon läser ju typ Jane Austen på orginalspråk & sånna där gamla saker. Visserligen har hon oxå ett lite mer amerikanskt uttal men hon är bättre på allt annat XD Min stavning i samtliga språk är bedrövlig. Jag använder inte uttryck som "Bloody brilliant" jag säger bara "Awesome". Det här lär bli intressant, mina pengar lär väl gå åt till att inte svälta men det är alltid... roligt med nya kulturer xD

Varför jag började snacka om det där vet jag inte men jag ville bara uppdatera nått =P

"How do you feel George?"
'Saint-like. You see... I'm holy. Holey. Fred geddit?'
"Pathetic, Pathetic! With the whole wide world of ear-related humour before you, you go for holey?"
'Oh, well'

Fred & George är mina absoluta favoriter!! <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Lollo

HUR KAN DU HEJA PÅ SLYTHERIN??? DUMMA DIG =,(!!

crying out loud



De är elaka ju :(!! Stackars Harry Potter <3!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback