17 snart 40



Hatar helger som man har något att göra båda dagarna. Jag vill ha en vilodag utan att gå utanför dörren & helst så ska man vara ensam. Den enda tiden på dagen jag är ensam är på morgonen & ibland en stund efter skolan. Ja, jag vet! Jag är värsta ermiten...
Vissa människor måste alltid ha folk runt omkring dem men sån är inte jag. Jag älskar att vara ensam! Inte hela tiden då blir man ju konstig XD men då & då. Börjar ha en massa tankar om att flytta hemifrån oxå eftersom jag vill klara mig själv men de får bli om några år.

Är det normalt att känna sig som en 40 åring i en tonårskropp? För så känner jag mig väldigt ofta. Visst jag har mina stunder när jag kan vara 5-10 år oxå men större delen av tiden så är jag mer vuxen än vad jag borde vara. Det är både jobbigt & praktiskt ibland. Jag kan ofta prata med vuxna & känna mig helt hemma men de finns ju såna där vuxna som aldrig växer upp & dem tål jag inte. Åtminstonde inte de där skvallertanterna eller gubbarna som tror att de är 17 istället för 50. Det ända vuxna har men inte jag är erfarenhet...

Gick hem från stallet idag efter "lösgjordshets teorin" & de va otroligt skönt. Träffade en massa kompisar i stallet & de va roligt att snacka med dem ett tag, jag har ridit så länge i de stallet att jag känner igen nästan alla & de känner igen mig & jag har ridit med i samma grupp som många av dem men de är bara några jag är kompis med. Det finns för mkt fjortisar & snobbar inom ridningen om ni frågar mig -___-' Men iaf promenaden hem va skön & de tog ungefär 45 minuter att vandra i bekväm takt, alltså inte långsamt & inte för snabbt. Man får tänka väldigt mkt när man går ensam så där. Jag brukar alltid ha med mig någon (oftast mamma) när jag går på en runda men de va skönt att få gå själv & fantisera. Jag har den här konstiga vanan med att bilda noveller & historier i mitt huvud. Jag kommer oftast inte så långt på någon av dem innan jag plötsligt känner för något nytt att tänka på. Det är nog ända gången ord bildas i min skalle. Oftast är de på engelska XD

Dagens låt: Sweet Dreams
 

Kommentarer
Postat av: LoL

Så du kan tänka på engelska iaf? ^^ Bra det :D! Du skulle ju alltid kunna, typ, byta kropp med en 40-årig kvinna från England ;D hells yeah! :P

Postat av: Deo

awwwww gull <3

2009-03-12 @ 19:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback