I wouldn't put my money on the other guy...(8)

Det är lustigt hur hela ens dag kan förändras på en sekund. En sekund ligger man i sängen och snoozar så länge man kan för att i nästa sekund känna att man inte kan röra sig pågrund av smärtan de orsakar en. Då förändras dagens planer till omöjlighet och en ny skapas. Den nya planen är oförstörbar och vägrar ge efter för vad personen i fråga känner inför den. Fan va djup jag blev nu då, måste vara bristen på hjärnverksamhet för dagen. Har bara legat i soffan och försökt att inte röra på mig mer än vad som är absolut behövs eftersom min rygg skriker på mig varje gång jag försöker. Om min rygg hade en röst skulle den nog låta lite som Walter och klaga på precis allt. En ganska rolig tanke egentligen, hur skulle dina kroppsdelar låta och betee sig om de hade en personlighet? Tror att jag hade en dröm om de nån gång. Kommer inte ihåg så mycket men när jag skriver det här får jag en lustig deja vu känsla... eller så kanske de är något jag bara har läst någonstans. Jag läser ju en hel del och många av dem är lite speciella.
Va i sf-bokhandeln i förrgår för att leta upp något nytt intressant att gömma mig bakom och jag hittade faktiskt en serie som är precis den typ av bok jag har letat efter läääänge. Är så trött på alla vampyrböcker som alltid är mer eller mindre lik den förra. Missförstå mig inte, jag älskar dem också, men jag vill ha lite variation ibland och jag har aldrig riktigt varit ett vampyrfan. Har alltid föredragit varulvar och de kanske har något att göra med min förkärlek till hundar. Vampyrer är mer likt katter enligt mig och dem är inte särskillt populära i min åsikt. De är för bitchiga, hundar kan man lita på.
Men iaf så hittade jag äntligen en serie om varulvar istället och jag har inte kunnat lägga ifrån mig böckerna sen dess så dem är redan slut... TT_TT Jaja, som man bäddar får man ligga. Ni som läser engelska böcker och gillar fantasy borde verkligen läsa Patricia Briggs eftersom hon skriver som en gudinna! Slår vad om att min mentor skulle tycka att dem va felaktigt formulerade men hon kan stoppa upp sina åsikter där solen inte skiner. Hon har alltid nått emot nyskapande så jag säger bara, Välkommen till 2000-talet!

 <3<3<3<3<3 Sick Puppies <3<3<3<3<3



A wandering vagabond, lost in thought;
Haunted by memories of the battles he fought.
Everything changed after the war;
Nothing the same, not like before.

Remembering how life was once mundane,
Until his mind struggled just to be sane.
His loneliness along with a lingering fear
Diminished him more and more each year.

Imminent rejection – cast out and forsaken;
Looks of disdain towards the oath he had taken.
All that is left – a regretful past,
A dismal future, deemed an outcast.

Kommentarer
Postat av: Lollo

"En ganska rolig tanke egentligen, hur skulle dina kroppsdelar låta och betee sig om de hade en personlighet?"



o_O''. Sandy, mår du bra? XD

Postat av: Lollo

Åh förresten, jag älskar den där låten! xD Såg inte att det var den du lagt upp först. Jag ba: "Jaha, en låt, vad kul" och gick vidare till en annan sida XD.

2009-10-24 @ 16:40:01
URL: http://lovelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback