Klubbtävling

Dag 1: Förra årets bästa bok?
Svar: Utan tvekan "Being" av Kevin Brooks =)

Så, hade i princip unghästvecka i stallet den här veckan. PÅ torsdagen red jag Billy Ryan (världens sötaste lilla 4a åriga cob korsning någonsin) och han va helt underbar även om han hade lite problem att förstå vad jag menade ibland. Och igår så hoppade vi bana och jag fick 6 åriga Gulding (jag tror han är 6 iaf, nått sånt) så han är tekniskt sätt inte unghäst men han beteer sig som en. Det var nog första gången han såg en kollekting och en så lång bana verkade det som för han blev upprörd över nästan allt XD Visst han va söt och dressyrmässigt var han duktig då han lugnat ner sig men på hinder va han en pain in the ASS. Snacka om oärlig häst. Först så skenar han sen när man får koll på honom så går det för långsamt och när det känns som att man får koll på det så dra han åt sidan (helst åt vänster). Som att inte det räcker så dyker han nästan när man är i luften och så har han ingen man så det finns ingenting att hålla tag i XD Det var med andra ord inte min bästa runda ^^ Jaja, han försökte för det mesta iaf. =P Men jag ramlade inte av så points for me XD

Imorgon är det klubbtävling i hoppning och jag har anmält mig på min lilla hoppstjärna Max 2. Det var några månader sen jag red honom så jag är lite nervös. Sista gången var på förra klubbtävlingen då vi kom 3a  med bara några hundradelars skillnad efter Mikaela och Amalia (två jätteduktiga tjejer som rider i min hoppgrupp oxå). De red så klart på sina hoppmaskiner Halla och Emma så det var ganska jämt, det var den sista svängen som gjorde det. Den här gången ska jag försöka höja tempot lite så får vi se om det går vägen ;) De ska nämligen vara med den här gången oxå. Jaja, det blir kul i vilket fall som helst <3 

Max 2 till vänster. Min gamla lilla sötis Vetra till höger. Hon är långtidssjuk, stackarn T^T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback